مراحل ارسال دریایی بار از مبدا به مقصد چیست؟
ارسال دریایی بار

برای حمل و انتقال کالا از یک مبدا به یک یا چند مقصد مشخص شده با استفاده از مسیر آبی، مراحل مختلفی باید طی شود. این مراحل، با توجه به نوع کالا، محل اولین بارگیری، زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها، فاصله مبدا و مقصد و شرایط آب و هوایی، می تواند بازه زمانی متغیری را داشته باشد.

مراحل ارسال دریایی بار

هر نوع محموله، ممکن است با در نظر گرفتن شرایط متعددی، مراحل مختلفی را برای انتقال از مبدا به مقصد دلخواه مشتری نیاز داشته باشد اما به طور کلی و برای هر نوع کالا، مراحل ارسال دریایی بار عبارتند از:

  • بارگیری اولیه (این بارگیری می تواند از کارخانه تولید کننده کالا، محل نگهداری کالا یا اسکله بندر مبدا باشد.)
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز برای حمل کالا و طی کردن مراحل تعیین شده از سوی گمرک مبدا
  • بارگیری بار از اسکله به داخل کشتی (با توجه به نوع بار، شیوه بارگیری و حمل محصول نیز متفاوت خواهد بود.)
  • ارسال بار با کشتی به سمت مقصد مورد نظر
  • دریافت مجوزهای لازم برای تخلیه بار در مقصد
  • تخلیه بار از کشتی و بارگیری آن در وسایل نقلیه برای تحویل به مشتری (گاهی اوقات، در نوع قرارداد، تحویل نهایی بار در همان اسکله است و نیازی به انتقال بار، از بندر مقصد به محل دلخواه مشتری نیست.)

در بعضی از کالاهای خاص یا در شرایط خرید و فروش کالاهای مشمول تحریم، معمولا بیش از یک مقصد برای کالا تعریف می شود و در حین مسیر ارسال دریایی بار، کانتینر حاوی کالا، تخلیه و مجددا در کشتی دیگری بارگیری خواهد شد.

ارسال دریایی بار

سفارش ارسال دریایی بار

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های مورد نظر شما را از بنادر مختلف در ایران بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر مورد نظر شما در هر نقطه از جهان انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری خود به مقصد این بنادر، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.