نکات مهم در صادرات و حمل دریایی خرما
انواع خرمای صادراتی

ایران یکی از کشورهای تولیدکننده عمده انواع خرما در جهان است که به دلیل تنوع بالای تولیدات این محصول، مشتریان زیادی برای صادرات خرما به کشورهای دیگر دنیا دارد. حمل دریایی خرما، یکی از مرسوم ترین روش های صادرات این محصول است که هم از لحاظ هزینه و هم حفظ کیفیت و سلامت خرما، بازدهی بهتری نسبت با روش ارسال زمینی دارد. در ادامه، مهمترین نکاتی را که باید برای ارسال دریایی بار خرما به کشورهای دیگر در نظر داشته باشید؛ توضیح خواهیم داد.

نکات مهم در حمل دریایی خرما

بر اساس آمارها، ایران سالانه نزدیک به ۴۰۰ تن از انواع خرمای مرغوب شامل خرمای شاهانی، خرمای استعمران، خرمای کبکاب (بهبهان)، خرمای ربی و خرمای پیارم (مریمی) را به کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای ترکیه، چین، فرانسه، روسیه، اندونزی، مالزی، ارمنستان، کانادا، آلمان، انگلستان، هند، آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر صادر می‌کند. 

در صادرات و حمل دریایی خرما به کشورهای مختلف، در نظر گرفتن نکات زیر می تواند سریع و بی دردسر این محصول و جلوگیری از آسیب به خرما در طول مسیر حمل کمک کند:

  • تقریبا بسیاری از انواع مختلف خرما مستعد فاسد شدن هستند و از این رو، باید حتما توسط کانتینرهای دارای سردخانه حمل شوند. 
  • زمان بندی در حمل دریایی خرما یا هر محصول دیگر، می تواند به دلایل مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، دچار بی نظمی شود. به همین خاطر، در نظر گرفتن شرایط غیر مترقبه و مدیریت آنها در صورت وقوع، بسیار ضروری است.
حمل دریایی خرما
  • بخشی از زمان بندی صادرات خرما با کشتی، مربوط به زمان مورد نیاز برای اخذ مجوزهای گمرکی و بارگیری یا تخلیه این محصول است. از این رو بهتر است که این مجوزها در سریع ترین زمان ممکن اخذ شوند. 
  • بازرگانان محترم باید پیش از اقدام به حمل دریایی خرما، با اصول جمع‌آوری، بسته‌ بندی، حمل‌  نقل و نگهداری خرما به خوبی آشنا باشند. 
  • خرمای صادراتی باید قبل و پس از حمل دریایی (قبل از بارگیری در بندر مبدا و پس از تخلیه در بندر مقصد) نیز، در فضایی با دمای مناسب (وسایل نقلیه یخچال دار یا سردخانه های بنادر نگهداری شود. 

حمل دریایی خرما از ایران با نازلترین قیمت و در کوتاهترین زمان

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های خرمای مورد نظر شما با هر تناژی را را از بنادر مختلف در ایران بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر دلخواه شما در سراسر جهان انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال انواع خرما با کشتی، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.