ارسال بار به چین

ارسال بار به چین از طریق مسیر آبی و در انواع مختلف محموله های تجاری، یکی از مهمترین روش های انتقال کالاها به این کشور است. اهمیت این روش انتقال محموله، از آنجایی خود را نشان می دهد که چین یکی از شرکای تجاری بسیار مهم ایران است و به علت انتقال حجم بالای کالا، صرفه جویی در زمان و هزینه های انتقال کالا بسیار بیشتر از مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، حائز اهمیت است. 

اعتماد دریای پارس

همراه شما در مسیر تجارت چین

در ابتدا فیلم معرفی چین و بندر شانگهای را مشاهده بفرمایید:

ارسال بار به چین از طریق حمل و نقل دریایی

ارسال دریایی محموله های مختلف به مقصد هر یک از بنادر چین و آشنایی با روند این نوع ارسال محموله ها، تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه های مراودات بازرگانی تجار ایرانی و چینی خواهد داشت. 

چرا دریایی

استفاده از مسیر دریایی برای ارسال بار به چین به ویژه در محموله های تجاری با حجم بالا یا شرایط خاص، از نظر اقتصادی برای شما بسیار مقرون به صرفه تر از ارسال بار از طریق مسیر زمینی یا هوایی خواهد بود.

چه نقاطی

حمل دریایی بار از مبدا بنادر مختلف ایران از جمله بندرعباس ، بندر بوشهر، بندر امام خمینی، بندر خرمشهر، بندر چابهار به مقصد بنادر مهم چین و بالعکس.

چه محصولاتی

تقریبا هیچ محدودیتی برای ارسال بار به چین وجود ندارد و طبق توافق های دولت های چین و ایران، ارسال انواع محموله های نفتی و غیرنفتی به این کشور از مبدا ایران، بلامانع خواهد بود.

کجای چین

ارسال بار به چین به مقصد بنادر شانگهای، شنزن، نینگبو، گوانجو، کینگدایو، تیانجین، شیامن، دالیان، لیان یونگانگ، سوژو به بنادر ایران یا بالعکس.

آیا ارسال بار به چین به صورت دریایی انجام می شود؟

بله، ارسال دریایی و استفاده از مسیرهای آبی میان ایران و چین، یکی از مرسوم ترین روش های انتقال محموله های مختلف نفتی و غیرنفتی بین این دو کشور است. بر اساس آمارها، در سالهای اخیر، ارتباطات تجاری و معاملات بازرگانی میان ایران و چین، در مقایسه با قبل، رشد بسیار خوبی پیدا کرده و این کشور، به یکی از مقاصد مهم بازرگانان ایرانی برای واردات یا صادرات محموله های گوناگون تبدیل شده است. 

ارسال بار به چین با استفاده از حمل و نقل دریایی، علاوه بر امنیت بالا، از لحاظ هزینه های انتقال نیز، بسیار مقرون به صرفه است؛ این مورد به ویژه در زمان واردات یا صادرات حجم زیادی از کالاهای مختلف، می تواند تفاوت بالایی را میان هزینه های ارسال بار از این طریق یا استفاده از روش های دیگر مانند ارسال بار زمینی یا هوایی ایجاد کند. 

اگرچه ارسال بار دریایی به چین، یک هزینه پایه و تقریبا ثابتی دارد اما در کنار این هزینه، باید هزینه های دیگری شامل موارد زیر را نیز، دز طی انتقال محموله های خود به کشور چین یا واردات از این کشور در نظر داشته باشید:

  • هزینه اسکله
  • هزینه مدیریت فریت فورواردر
  • هزینه ترخیص کالا از گمرک
  • هزینه آخرین کامیون حمل و نقل از کشتی به انبا

ارسال بار به چین در کمترین زمان

موضوع مهمی که می تواند تفاوت بزرگی میان ارسال بار به چین از طریق مسیر دریایی در مقایسه با مسیر زمینی و هوایی ایجاد کند، زمان ارسال بار از مبدا بنادر ایران به بنادر این کشور یا بالعکس است. در واقع، نمی توان زمان دقیقی را برای این نوع ارسال بار از ایران به چین یا برعکس در نظر گرفت؛ بر اساس فاصله  ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ مایل که بین بنادر چین تا بنادر جنوبی ایران وجود دارد، معمولا زمان بارگیری از ایران یا چین تا رسیدن محموله به بندر مقصد، بین ۳۰ تا ۳۵ روز طول خواهد کشید که البته باید در نظر داشته باشید که این بازه زمانی نیز، به صورت تقریبی تخمین زده شده است و عوامل زیادی از جمله شرایط آب و هوایی در طی مسیر، مدت مورد نیاز برای کسب مجوزهای بارگیری و ارسال کالا از بنادر مبدا، فرآیند بارگیری و مواردی از این قبیل نیز، در مدت زمان حمل بار دریایی از چین تاثیر گذار خواهند بود.

ارسال بار به چین

همکاری شما با یک شرکت معتبر در زمینه ارسال کالا از چین به ایران که به تمام مراحل استفاده از این روش ارسال کالا مسلط باشد؛ علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های شما، روند بارگیری و ارسال محموله های شما را نیز ، تا حد زیادی سریع تر خواهد کرد.

ارسال بار به چین با بهترین قیمت

در تجارت دریایی، زمان و هزینه، دو عامل بسیار مهم و تعیین کننده هستند. شرکت کشتیرانی اعتماد دریا پارس از طریق همکاری با صدها شرکت حمل‌نقل بین‌المللی، پس از بررسی کامل و دقیق محموله شما توسط تیم کارشناسی، بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه ممکن به شما ارائه می دهد. 

در فرایند حمل دریایی از چین، هزینه ارسال کالاهای تجاری مختلف به چین یا در مسیر بالعکس به مقصد ایران، عوامل مختلفی مانند حجم بار، وزن بار، حجمی یا وزنی بودن محموله،، شهر یا بندر مقصد در چین یا ایران، مسیر و بیمه های کالا، نوع حمل دریایی محموله (LCL یا FCL)، نوع کالا و… نقش بسیار تعیین کننده ای بر روی قیمت ارسال بار خواهند داشت.

ارسال بار به چین

برای حمل دریایی کالاهای مختلف، معمولا از یکی از دو روش LCL و FCL استفاده می شود؛ اما تفاوت این دو روش در چیست؟

به طور خلاصه و ساده، روش LCL به معنای این است که شما یک یا چند کالای خود را به همراه کالاهای شرکت‌های دیگر درون یک کانتینر قرار داده‌اید؛ در مقابل، در حمل دریایی به روش FCL، فضای کانتینر اشتراکی نیست و تمام ظرفیت کانتینر به طور کامل به شما اختصاص دارد. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چه زمانی باید از LCL استفاده کنیم و چه زمانی، روش FCL برای انتقال کالاهای ما مناسب تر خواهد بود؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است؛ اگر حجم یا ابعاد محموله شما به اندازه‌ای است که یک کانتینر را پر می‌کند، بهتر است از روش FCL استفاده کنید؛ در مقابل، در صورتی که قصد دارید محموله خود را در حجم کم یا به اصطلاح خرده به کشور وارد کنید، روش LCL برای شما مناسب تر خواهد بود. از نظر اقتصادی، هزینه حمل یک کانتینر کامل، در حدود ۷۵ درصد بیشتر از هزینه ای است که شما در روش LCL پرداخت می کنید. اما با این حال، بهتر است در زمان انتخاب نوع روش حمل نقل، دو نکته زیر را در نظر داشته باشید.

۱. زمان ارسال کانتینرهای LCL حدود ۱ الی ۲ هفته بیشتر از از زمان ارسال کانتینرهای FCL است.

۲. محموله LCL به دلیل جابجایی اضافی، مستعد آسیب بیشتری نسبت به محموله های FCL است.

شما میتوانید برای استعلام هزینه و قیمت حمل بار دریایی به چین و مقصد شهرها و بنادر مختلف این کشور مانند شانگ های ، گوانجو ، پکن و… ، با کارشناسان ما در شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس در تماس باشید. 

سفارش ارسال بار به چین

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.