انواع قرارداد حمل کالا در ارسال بار به چین
ارسال بار به چین

در ارسال بار به چین از طریق کشتی، قرارداد انتقال کالا و محموله های مختلف، معمولا به دو شکل EXW یا FOB بین خریدار کالا و فروشنده، منعقد می شود. در هر حالت، اگرچه مدت زمان ارسال کالا از مبدا بنادر ایران به مقصد بنادر کشور چین، بین ۲۵ تا ۳۵ روز متغیر است؛ اما هزینه هر حالت، با حالت دیگر متفاوت خواهد بود و این موضوع، هزینه نهایی ارسال را برای بازرگانان، به طور قابل توجهی تغییر خواهد داد. 

انواع قرارداد خرید کالا و ارسال بار به چین

به طور کلی، قراردادهای ما بین خریدار و فروشنده کالا در بحث صادرات محموله های مختلف از یک کشور به کشور دیگر، به یکی از دو شکل زیر انجام می شود. 

قرارداد EXW در ارسال بار به چین

اگر معامله میان خریدار و فروشنده به صورت EXW (مخفف Ex Works) انجام شود، فروشنده کالا، موظف به انتقال محموله از محل تولید به بندر مبدا برای ارسال به بندر مقصد در کشور چین نخواهد بود و هزینه های تدارکات محلی در ایران و چین، هزینه حمل و نقل دریایی از بنادر ایران به چین و هزینه ترخیص کالا از گمرک چین، به مجموع هزینه ارسال بار به چین که باید توسط خریدار پرداخت شود، اضافه خواهد شد.

ارسال بار به چین

قرارداد FOB در ارسال بار به چین

در قرارداد FOB (مخفف Free on Board Destination) مالکیت کالا در کشور محل استقرار خریدار به وی منتقل می شود و به همین خاطر، هزینه های تدارکات محلی در ایران و انتقال بار تا بندر مبدا، بر عهده فروشنده کالا است و خریدار، صرفا موظف به پرداخت هزینه حمل و نقل دریایی از بنادر ایران به چین، هزینه ترخیص کالا از گمرک چین و هزینه تدارکات محلی در کشور چین خواهد بود.

سفارش ارسال بار به چین

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های مورد نظر شما را از بنادر مختلف در ایران بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر مورد نظر شما در کشور چین انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری خود به مقصد چین، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.