نحوه ارسال دریایی بار در محموله های نفت و گاز
ارسال دریایی بار

در ارسال دریایی بار، محموله های مختلفی در بین بنادر دنیا جابجا می شوند. نوع این محموله ها، می تواند شامل کالاهای جامد (قطعات صنعتی، اسباب منزل، ماشین آلات و…)، انواع مایعات (نفت، بنزین، فرآورده های نفتی، مایعات شیمیایی، گاز LPG، رنگ و…) و گازهای مختلف (گاز طبیعی، انواع هیدروکربن ها، هیدروژن و…) باشد. در بین این محموله ها، حمل انواع مایعات نفتی و گازها، توسط کشتی های خاصی انجام می شود که علاوه بر حفظ سلامت محموله تا پایان سفر، از بروز حوادثی که این دسته از محصولات می توانند باعث بروز آن شوند نیز، جلوگیری نماید.

ارسال دریایی بار

ارسال محموله های نفت و گاز با استفاده از کشتی

نفت و گاز و مشتقات این مواد، یکی از خطرناک ترین و حساس ترین محموله هایی هستند که در ارسال دریایی بار، جابجا می شوند. این مواد، به شدت اشتعال زا هستند، برخی از آنها خاصیت خورندگی دارند و در صورت وقوع طوفان در دریا (برخورد صاعقه به کشتی) یا تماس با هرگونه عامل محرک ایجاد آتش، به آسانی مشتعل شده و حوادث ناگواری را ایجاد می کنند. از این رو، ضروری است که این مواد، توسط کشتی های مخصوص جابجا شوند. این کشتی ها عبارتند از:

  • کشتی‌های تانکر نفتی (Oil Tankers)

این کشتی ها دارای مخزن یا تانکر (در برخی از موارد نیز، به شکل کشتی های یدک کش طراحی می شوند.) هستند و برای جابجایی نفت خام، نفت تصفیه شده، بنزین، تینر، گازهای LPG و LNG و سایر میعانات نفتی به کار می روند.

  • کشتی‌های حمل گاز (Gas Carriers)

حمل انواع گازهای سنتز، شیرین، طبیعی و طبیعی فشرده، انواع هیدروکربن ها، هیدروژن و… از این نوع کشتی استفاده می شود. این کشتی ها، عمدتا دارای تانکرها و مخازن غول پیکر و بسیار مقاوم هستند.

ارسال دریایی بار

سفارش ارسال دریایی بار

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های مورد نظر شما را از بنادر مختلف در ایران بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر مورد نظر شما در هر نقطه از جهان انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری خود به مقصد این بنادر، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.