انواع بارنامه دریایی در ارسال بار به هند
ارسال بار به هند

یکی از مواردی که تجار و بازرگانان باید در ارسال بار به هند در نظر داشته باشند، اطلاع از نوع بارنامه دریایی محموله مورد نظر است. در حمل و نقل دریایی، بر اساس شیوه ارسال کالا و حمل آن از مبدا به مقصد، از بارنامه های متفاوتی استفاده می شود. هر یک از این بارنامه ها، خصوصیات ویژه ای دارند و برای نوع خاصی از کالاها به کار گرفته می شوند.

انواع بارنامه دریایی

بارنامه دریایی، نوعی سند رسمی و معتبر است که توسط شرکت کشتیرانی یا نماینده این شرکت، در قبال دریافت کالا یا محموله مورد نظر، به صاحب کالا تحویل داده می شود. این بارنامه در واقع، رسید دریافت کالا از سوی شرکت کشتیرانی است. چند نمونه از معروف ترین بارنامه های دریایی در ارسال بار به هند یا سایر مقاصد دیگر در سراسر جهان، عبارتند از:

·        بارنامه مستقیم

·        بارنامه سراسری

·        بارنامه چارتر

·        بارنامه حمل مرکب فیاتا

·        بارنامه قابل معامله

·        بارنامه غیر قابل معامله

·        بارنامه ON BOARD

·        بارنامه ON DECK

ارسال بار به هند

در ارسال بار به هند یا هر مقصد دیگر با استفاده از مسیر دریا، ممکن است از چند نوع مختلف از بارنامه های دریایی استفاده شود که به نوع کالا (تحریمی یا غیر تحریمی) بستگی دارد. هر بارنامه، در چند نسخه اورجینال صادر می شود. علت این موضوع نیز، در دسترس بودن یک نسخه اصلی در صورت مفقودی یکی از نسخ است که صاحب کالا، بتواند با استفاده از این بارنامه ها، در معاملات مختلفی مانند دریافت تسهیلات بانکی بر مبنای اعتبار اسنادی نیز، شرکت داشته باشد.

سفارش ارسال بار به هند

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های مورد نظر شما را از بنادر مختلف در ایران بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر مورد نظر شما در کشور هند انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری خود به مقصد هند، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.