ارسال بار از چین به اقصی نقاط جهان
ارسال بار از چین

چین یکی از اصلی ترین کشورهای صادر کننده کالا در جهان است که سهم زیادی از بازار کالاهای مختلف در بسیاری از کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مجلات معتبر اقتصادی، این کشور در سال 2019، بیش از 2.5 تریلیون دلار از کالاهای مختلف شامل محصولات کشاورزی، محصولات سوختی و معدنی و همچنین تولیدات صنعتی را به کشورهای دیگر صادر کرده است. ارسال بار از چین به کشورهای مختلف دنیا، سهم بزرگی از تردد کالا به صورت روزانه در جهان را در بر می گیرد و محموله های مختلف از این کشور توسط حمل و نقل هوایی، دریایی یا در برخی مواقع نیز، توسط حمل  نقل زمینی به مقاصد تجاری مورد نظر ارسال می شوند.

  • ارسال بار از چین به چند طریق صورت می گیرد؟

حجم بالای صادرات از چین به کشورهای مختلف دنیا، باعث شده است تا این کشور، تقریبا از هر سه روش ارسال بار شامل:

·        ارسال بار از چین با هواپیما

·        ارسال بار از چین با کشتی

·        ارسال بار از چین به صورت زمینی

برای انتقال محموله های خود به هر یک از کشورهای مورد نظر، استفاده کند. در این بین، سهم صادرات از طریق مسیرهای آبی به دلیل امنیت بیشتر، امکان انتقال کالاهای حجیم یا محموله های خاص و صنعتی و همچنین قیمت مناسب تر، بیشتر مورد پسند تجار چینی یا سایر بازرگانان در سراسر دنیا است.

ارسال بار از چین

ارسال بار از چین با کشتی

در انتقال محموله های مختلف از طریق مسیرهای آبی، با توجه به نوع و حجم محموله، از چند نوع کشتی مختلف استفاده می شود که عبارتند از:

·        کشتی‌ های حمل گاز (Gas Carriers)

·        کشتی ‌های تانکر نفتی (Oil Tankers)

·        کشتی‌ های کانتینر بر (Container Ships)

·        کشتی‌ های یخچال دار (Reefer Vessels)

·        کشتی ‌های فله بر (Bulk Carriers)

·        کشتی های ویژه حمل دام (Livestock Carriers)

·        کشتی‌ های  Ro-Ro

·        کشتی‌ های چند منظوره

با توجه به نوع محموله های قابل ارسال از چین به کشورهای مختلف دنیا، معمولا کشتی های کانتینر بر، کشتی های فله بر و در برخی از موارد نیز، کشتی های یخچال دار، بیشترین کاربرد را در بین تمام کشتی های ویژه انتقال محموله ها از طریق مسیر آبی دارند.

چه کالاهایی قابلیت ارسال از چین به کشورهای دیگر را دارند؟

کشور چین، تقریبا بسیاری از ملزومات صنعتی و غیر صنعتی دنیا را تولید می کند و درصد قابل توجهی از این تولیدات، به منظور صادرات به سایر کشورهای جهان، از چین خارج می شوند. در بین محموله های صادراتی چین، انواع خودرو، مواد شیمیایی مختلف، منسوجات، لباس، کیف و کفش، فلزات گوناگون، مواد معدنی، لوازم صوتی و تصویری، مواد پتروشیمی، انواع قطعات صنعتی شامل پمپ، موتور، شیرآلات، انواع لوله، تجهیزات الکتریکی و در برخی موارد نیز، نفت خام و پیش سازهای پلیمرها، بیشترین سهم ارسال بار از چین به کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران را تشکیل می دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای ارسال بار از چین به کشورهای مختلف در دنیا

اولین موردی که در زمان ارسال بار از کشور چین به کشورهای مختلف جهان، تاثیرگذار است، روش انتقال محموله است. از لحاظ زمان‌بندی، ارسال هوایی سریع ترین و ارسال دریایی، کندترین روش ارسال بار از این کشور هستند. در ارسال دریایی از چین، با توجه به مقصد مورد نظر، ممکن است از 10 تا 50 روز برای ارسال یک محموله به زمان احتیاج داشته باشیم؛ در حالی که با فرض مساعد بودن شرایط آب و هوایی، همین زمان برای ارسال هوایی بین 3-7 روز ممکن است طول بکشد. در ارسال بار از چین به ایران، با توجه به فاصله بین بنادر مبدا در چین و مقصد در ایران، معمولا بین 25 تا حداکثر 35 روز برای انتقال محموله از این کشور به ایران، نیاز خواهد بود.

دومین مورد تاثیرگذار در زمان ارسال محموله های از چین به کشور مقصد، مقررات گمرکی و نحوه تبادلات مالی دو کشور است که می تواند بر روی زمان صدور مجوزهای ترخیص، بارگیری و تخلیه محموله تاثیر مستقیمی داشته باشد و باعث افزایش یا کاهش آن شود. علاوه بر این دو مورد، میزان هزینه ای که بازرگانان برای ارسال بار از چین به کشور خود از طریق مسیر دریایی در نظر می گیرند، عامل دیگری است که در زمان ارسال کالا از مبدا چین به مقصد دلخواه آنان تاثیرگذار خواهد بود. این بودجه، در تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای بارگیری، اجاره تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا، نوع و توان کشتی اجاره شده و مواردی از این قبیل به صورت مستقیم دخالت دارد.

ارسال بار از چین

مهمترین بنادر تجاری چین

در ارسال بار از کشور چین توسط مسیر آبی، بنادر مختلف چین میزبان محموله های صادراتی به کشورهای دیگر هستند. در بین این بنادر، چند بندر به عنوان مهمترین و حیاتی ترین بنادر تجاری چین شناخته می شوند که شامل موارد زیر هستند:

·        بندر شانگهای

این بندر، با 3500 کیلومتر مربع، بزرگترین بندر تجاری در چین و حتی دنیا است که در امتداد سه رود کیان تانگ، هوانگپو و یانگ تسه ساخته شده است. این بندر در سال، نزدیک به 37 میلیون کانتینر را جابجا می کند و از این لحاظ، به عنوان بزرگترین بندر کانتینری دنیا شناخته می شود.

·        بندر شنزن

شنزن، یکی دیگر از بنادر بزرگ در کشور چین است که بیشتر از 50 خط بین المللی در حوزه حمل و نقل را پوشش دهی می کند و سالانه میزبان بیش از 10 هزار کشتی تجاری از اقصی نقاط جهان است.

·        بندر گوانگجو

یکی از شلوغ ترین بنادر تجاری در چین، بندر گوانجو است. این بندر، با بیشتر از 300 بندر مختلف در نزدیک به 80 کشور دنیا در حال تبادل محموله های تجاری مختلف است. اقلام حجیم، کالاهای صنعتی، محموله های مواد غذایی و کشاورزی، فلزات و سنگ آهن، انواع کود؛ ماشین آلات صنعتی و همچنین قطعات خودرو، بیشترین حجم از کالاهای جابجا شده در این بندر را به خود اختصاص می دهند.

·        بندر هنگ کنگ

این بندر در جنوب کشور چین قرار دارد و یکی از شلوغ ترین و پرترافیک ترین بنادر در این کشور است که سالانه میزبان بیشتر از 250 میلیون تن محموله مختلف در حدود نیم میلیون کشتی تجاری است. بندر هنگ کنگ، دارای 9 ترمینال و 18 اسکله مختلف است.

·        بندر تیانجین

بندر تنگگو یا تیانجین، یکی از مهمترین بنادر چین و بزرگترین بندر در شمال این کشور است که از طریق مسیر دریایی، مستقیم به پایتخت این کشور متصل می شود. این بندر بیش از 200 اسکلمه مختلف دارد و به دلیل حجم تناژ بار جابجا شده در آن، در رتبه 4 در بین بنادر تجاری جهان قرار دارد.

مدارک مورد نیاز برای ارسال بار از چین

چین، سهم بزرگی از صادرات محموله های مختلف به کشورهای جهان را دارد. برای ارسال بار از چین به هر یک از کشورهای دنیا، لازم است تا مدارک زیر برای ترخیص کالا از گمرک چین و صدور مجوز بارگیری در کشتی، توسط تجار یا شرکت های کشتیرانی حمل و نقل کالا، آماده و به گمرک این کشور ارائه شوند:

·        فاکتور خرید محصول

·        کارت بازرگانی

·        پکینگ لیست

·        مجوزهای گمرکی ویژه صادرات

·        مجوزهای گمرکی ویژه واردات

·        بارنامه

·        گواهی بهداشت (برای اقلام خوراکی یا حساس)

·        اسناد مربوط به جابجایی و اجازه خروج محموله های خاص (دارو، تجهیزات پزشکی و برخی از تجهیزات صنعتی)

ارسال بار از چین

سفارش ارسال بار از چین

شرکت کشتیرانی اعتماد دریای پارس، افتخار دارد که محموله های مورد نظر شما را از بنادر مختلف در کشور چین بارگیری کرده و در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر شرکت های حمل کالا، از مسیر دریایی به هر یک از بنادر مورد نظر شما در کشورهای مختلف دنیا انتقال دهد. شما می توانید برای استعلام هزینه و زمان مورد نیاز برای ارسال محموله های تجاری و غیر تجاری خود از مبدا چین به مقصد دلخواه خود، با کارشناسان ما در شرکت اعتماد دریای پارس تماس حاصل فرمایید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

سایر
مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت، سریع و رایگان!

تنها کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.